« 交通系ICカードの選択を(壱) | トップページ | 交通系ICカードの選択を(参) »

2017年10月 1日 (日曜日)

交通系ICカードの選択を(弐)

PiTaPaは後払いで、わずかですが割引もあるので
JR以外はこれで乗っていますが、
PiTaPaでJRに乗るには、やっぱ先にチャージしないと乗れない。
(来年秋から乗れるようになるらしいですが)

JRはICOCAでもチャージせんと乗れないのはありますが、
ICOCAをJR西日本内で使用する場合は、
チャージ金額が不足でも、とりあえず改札に入ることはできて、
到着した駅で改札出る前に精算すればよいのです。
ただし、JR東ではあかんようです。PiTaPaではどうかわからん。
またJR西日本内でも、構内にもう一つ改札がある場合は
チャージ不足やと通れないようです(加古川線から加古川駅で
山陽線ホームに出るとき、チャージ不足だと通れんかった。)

Since PiTaPa is postpaid, there is also a small discount, so I am using this other than JR. However, in order to get on JR with PiTaPa, we have to charge beforehand before we can ride.
(It seems that it will be able to ride from next autumn)

JR will not ride me unless I charge it with ICOCA. However, when using ICOCA in the area of JR West, even if the charge amount is insufficient, you can enter the ticket gate. You can settle it before getting out of the ticket gate at the station that arrived.
However, it seems that it can not be done in the area of JR East. I do not know how it is with PiTaPa.
Even in the JR West area, if there is another ticket gate in the premises, it seems that we can not pass through the ticket gate if the charge is insufficient (When switching from the Kakogawa line to the Sanyo line at Kakogawa station, I could not get through the ticket gate .)

Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
「温泉の噴水」 富山地方鉄道、宇奈月温泉駅。

Dsc_0027_3


人気ブログランキング

|

« 交通系ICカードの選択を(壱) | トップページ | 交通系ICカードの選択を(参) »

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック


この記事へのトラックバック一覧です: 交通系ICカードの選択を(弐):

« 交通系ICカードの選択を(壱) | トップページ | 交通系ICカードの選択を(参) »