旅行・地域

2017年11月 5日 (日曜日)

交通系ICカードの選択を(四)

ICOCA定期のチャージ金額ゼロ円で、
定期の範囲外の駅の改札に入ることはできませんでした。
どうやら1円はチャージしとかないと入れない?らしい?
JR東日本区内で使うと10円未満の端数が出てしまうが、
それが気に入らんと思てたが、
そういう端数が残っていた方が有利なことがあるとは。
JR西日本なら1円でも入っていたら、チャージせずにとりあえず
乗車はできて、着払いできるから。

It was not possible to enter the ticket gate of the station outside the section of the commuter pass with the charge amount of the ICOCA commuter pass being zero.
Apparently you have to charge at least 1 yen? Do you think?
Fractions of less than 10 yen appeared when used in JR East Japan Ward, I thought that it would not be accepted, but I did not think that it would be more advantageous if the fraction still remained.
If it is within JR West Japan, if you charge 1 yen, you can get on for the time being without charging it any more, so you can pay by CO.

Nikon D5300 AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED
「猪名川」
Dsc_0009_3


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

2017年10月15日 (日曜日)

分からない、電化

昔の話です。
すでに草津線は電化されていたのに
DD51が牽引する赤い客車列車が運行されていた時期がありました。
普通列車だったと思うのですが
瀬田駅だけは通過していました。
ちょこっと検索したくらいでは
なんでそんな変な運行になっていたのかがわかりませんな。

It is an old story.
There was a time when the red train pulled by DD51 had been operated although the Kusatsu Line was already electrified.
I think that it was a local train, but only Seta station passed through.
With a little search, I do not know why it was such an unusual travel.

Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G
「阪神高速の補修」 ガムテで?外側から貼ってないかい?あんな高いとこ、どうやって?
Dsc_0016_2


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

2017年10月 1日 (日曜日)

交通系ICカードの選択を(参)

バスの場合。
バスは、阪急バスやとhanicaがプレミアが付く(2000円チャージで2200円分乗れる)
ので、これで乗ってます。
市バスは回数券がいちばん割引がいいので、それ(磁気カード)で乗っています。
(しかし、来年には磁気カードが廃止になるらしい)

とまあ、結局、おトクに乗るには、このような極めて複雑な
事情をしっかり理解して
いろんなカードを持って
(結局我はICOCA、PiTaPa、hanica、磁気回数カードの4種保有)
的確に使わんとあかんわけで
(同じカードケースに入れて改札通ると、どのカードで改札されたのか
分からんくなるから注意せんと、とか)
こらあ、まあ、どこの地方でも同じような状況なんでしょうな。

For buses.
In the case of the Hankyu bus, hanica has a premier attached (it can ride by 2,200 yen at 2,000 yen charge), so I use it riding this bus.
In the case of the city bus, I use the coupon ticket (magnetic card) as the best discount .
(However, it seems that magnetic cards will be abolished next year)

After all, in order to get on the cheap fare, understand such extremely complicated circumstances firmly, hold various cards (after all, I possess four kinds of ICOCA, PiTaPa, hanica, magnetic card). (If you go in the same card case and go through a ticket gate, you will have to be careful as you will not know which cards were ticketed.)
Well, well, anywhere in the province is probably the same situation.


Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
「工事中」 梅田北ヤード。
Dsc_0001_4


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

交通系ICカードの選択を(弐)

PiTaPaは後払いで、わずかですが割引もあるので
JR以外はこれで乗っていますが、
PiTaPaでJRに乗るには、やっぱ先にチャージしないと乗れない。
(来年秋から乗れるようになるらしいですが)

JRはICOCAでもチャージせんと乗れないのはありますが、
ICOCAをJR西日本内で使用する場合は、
チャージ金額が不足でも、とりあえず改札に入ることはできて、
到着した駅で改札出る前に精算すればよいのです。
ただし、JR東ではあかんようです。PiTaPaではどうかわからん。
またJR西日本内でも、構内にもう一つ改札がある場合は
チャージ不足やと通れないようです(加古川線から加古川駅で
山陽線ホームに出るとき、チャージ不足だと通れんかった。)

Since PiTaPa is postpaid, there is also a small discount, so I am using this other than JR. However, in order to get on JR with PiTaPa, we have to charge beforehand before we can ride.
(It seems that it will be able to ride from next autumn)

JR will not ride me unless I charge it with ICOCA. However, when using ICOCA in the area of JR West, even if the charge amount is insufficient, you can enter the ticket gate. You can settle it before getting out of the ticket gate at the station that arrived.
However, it seems that it can not be done in the area of JR East. I do not know how it is with PiTaPa.
Even in the JR West area, if there is another ticket gate in the premises, it seems that we can not pass through the ticket gate if the charge is insufficient (When switching from the Kakogawa line to the Sanyo line at Kakogawa station, I could not get through the ticket gate .)

Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
「温泉の噴水」 富山地方鉄道、宇奈月温泉駅。

Dsc_0027_3


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

交通系ICカードの選択を(壱)

交通系ICカードの話です。
仕方なくJRをよく使うので仕方なくICOCAを持っていますが、
これがチャージしたってプレミアが付くわけでもないので
ぎりぎりしかチャージしないようにしていました。
しかしスマートICOCAにすれば、クレジットカードからチャージできるので
それならクレジットカードのポイントが稼げる分だけ
まだマシか、と思い、スマートICOCAにしようとしています、
J-WESTポイントもたまるのか、知らんかった。

I am talking about transportation IC card.
I often use JR frequently, so I have unavoidable ICOCA.
Since ICOCA does not charge premium even if it charges it, it charged only the necessary minimum.
But if it is smart ICOCA, it can charge from credit card. Then it seems to be still good as much as the credit card points can earn, so I am switching to smart ICOCA.
J-WEST points will also accumulate. I did not know that.

Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
「句碑」 こんな黒部の山奥で市内の方の作られた句の句碑をみつけてびっくり。
Dsc_0040_3


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

2017年9月30日 (土曜日)

空港に至るなにわ筋線、そして

阪急の新線計画、梅田から大阪空港を結ぶという。
なにわ筋線の北梅田に阪急が乗り入れるという話もあるから、
その北梅田と空港をつなぐのかしら?
蛍池からかと思たら違う、曽根から分けるとは大胆な、
曽根は高架やが、地下で通すとな、どうすんねろ、
楽しみですなあ。
宝塚、雲雀丘花屋敷行きの本数は減らさずに、
空港行きが単純増発になるとよいが。

The new line plan of Hankyu Railway is to connect Osaka International Airport from Umeda.
Because there is a story that Hankyu will get into Kita-Umeda of Naniwa-suji line, is not it connecting Kita-Umeda with the airport?
I thought that it would be divided from Hotarugaike, but that is wrong, it will be separated from Sone. That is a bold plan.
Although Sone is elevated, the new line is said to be underground. How will it be realized?
I am looking forward to it.
It would be nice if the airport line train would be a simple increase without decreasing the number to the train for Takarazuka or Hibarigaoka-hanayashiki.


Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
「アンテナ」 ひさしが付いてる。雪対策か?
Dsc_0095_3


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

2017年9月18日 (月曜日)

使徒、襲来(弐)

昨日みていた大阪空港ライブカメラ、あれはどこから撮っているのか、
雲雀丘の上あたりかと思たが、行って見たら全然違う、
もっと西から撮っている、
山本の上の方か、はたまた、すみれガ丘あたりか。

昨夜、スマホのアプリのナビウォークで台風情報を見てたら、
ウチから300メートルとか、もうしばらくすると20メートルとかの地点に
×印が出ていて、何かわからなかった、今朝見ると消えていた、
こら、もしかして、台風の中心を指し示していたのでは?
スクリーンショット取っておけばよかった。

Where does the Osaka Airport Live Camera shoot from that I saw yesterday?
I thought it was on the top of the Hibarigaoka, and when I went there, I recognized it was completely different.
The live Camera shoots from more west.
Might it be on the top of Yamamoto, or around Sumiregaoka?

Last night when I was watching the typhoon information with the “Navi-walk” the application of the smartphone, there was a cross (x) at 300 meters from my house or a while for 20 meters and I did not know what it meant. It disappeared when I saw this morning.
Maybe this was pointed at the center of the typhoon?
I should have taken a screenshot.

Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
「テレビカー」 富山地方鉄道、立山駅付近。なんでこないなとこに京阪特急が!!慌てて撮ったからこんな写真しかないが。後で調べたら、確かにこれはテレビカー、払い下げられたらしい。へえ〜へえ〜へえ〜
Dsc_0125_5


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

2017年9月17日 (日曜日)

使徒、襲来

こういう時は、
空港の様子をみて、離着陸が止まったら、いよいよということやな、とか思て
ユーストリームの大阪空港ライブカメラを見てます。
結構強風になっても、普通にやっているように見えます。

20170917_131927_3

At such a time, looking at the airport, when takeoff and landing stops, I think that a typhoon will come, so that I am watching Osaka Airport Live Camera on USTREAM.
Even if it gets quite strong, it looks like it is working normally.

Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
「貸出用雪崩ビーコン」 貸してくれるんや。立山アルペンルート。
Dsc_0139_4


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

2017年9月 2日 (土曜日)

乗らない、自転車

ここは、歩行者の
ための地下通路です。
通行するときは自転車から
降りて引いて歩きましょう。
 酒田市 酒田警察署

Sakata_dsc_0094a_2

SHARP AQUOS SHL25

自転車を「引く」て言うんや。
我やったら「押す」て言う。

This is an underground passage for pedestrians.
Let's get off the bicycle and pull it when walking.
Sakata-shi Sakata Police Station


They say "pull" the bicycle.
I say "push" the bicycle.

Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
「マンホール」 真田推し。
Dsc_0206_2


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

2017年8月18日 (金曜日)

見知らぬ、呼称(弐)

2つほど下のに載せた写真、
看板にある「ダイナスター」って何?
「ダイナスター」について知っておこう。

JR西日本のサイト
によりますと、
ダイナスターは、特急「サンダーバード」「しらさぎ」の運転がない
朝夜の時間帯に、福井~金沢間を3往復運転します。
金沢駅で北陸新幹線と乗り継ぐことができます。
運行区間 福井~金沢
だそうです。なるほど、新幹線リレー号ってことね。
じゃあ、これ乗っても直接京都には行けないが
(「しらさぎ」も)、まあ、いいのか。

What is "Dynastar" on the photo, the sign on the two articles?
Let's know about "Dynastar".

According to
JR West site ,

Dynastar drives three round trips between Fukui and Kanazawa in the morning and evening hours when there is no driving of limited express "Thunderbird" "Shirasagi".
You can transfer with the Hokuriku Shinkansen at Kanazawa station.
Operation section Fukui - Kanazawa

Indeed, it is a Shinkansen relay train.
Well, even if you get on this, you can not go directly to Kyoto (also "Shirasagi").
It's good?

Nikon D5300 AF-S DX NIKKOR 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
「鯖江付近」 巨大な視力検査。
Dsc_0012_3


人気ブログランキング

| | コメント (0) | トラックバック (0)

より以前の記事一覧